Bestuur 12 is nog maar anderhalve maand aan de slag, maar er moet inmiddels ook alweer nagedacht worden over bestuursleden voor de volgende periode. Het bestuur bestaat uit vier studenten van de TU Delft die zich een jaar fulltime voor de stichting inzetten. Alle activiteiten rondom de initiatie, realisatie en het beheer van transformatieprojecten vallen binnen het takenpakket van het bestuur. Als bestuurslid doorloop je zo alle bouw- en managementfasen en doe je veel leerzame praktijkkennis op.

Het bestuur bestaat uit een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en een bestuurslid vastgoed. Ieder bestuurslid heeft zijn eigen taken, maar je bent met z’n allen verantwoordelijk voor een project. Elk halfjaar worden slechts twee van de vier bestuursleden vervangen. Dit zorgt voor een optimale doorstroom en een minimale inwerkperiode. Voor de periode februari 2018 tot februari 2019 zijn wij op zoek naar een nieuwe secretaris/voorzitter en een penningmeester.

Secretaris/voorzitter
Als secretaris ben je verantwoordelijk voor de promotie van SHS Delft en de verslaglegging van de voortgang van de stichting en haar projecten. Je zorgt voor de continue naamsbekendheid van de stichting – affiniteit met publiceren en organiseren is daarom een pré. Goed plannen en overzicht houden is belangrijk zodat je de bezigheden van jouw medebestuursgenoten kan overzien. Samen met de voorzitter ben je altijd aanwezig bij gesprekken met externe partijen. Daarbij doe je dus veel waardevolle contacten op.

Begin september zal je aftreden als secretaris en aantreden als voorzitter. Als voorzitter ben je verantwoordelijk voor het gehele bestuur en overzie je de bouwprojecten. Daarbij is oog voor detail van groot belang. Je bent het gezicht van de stichting en het aanspreekpunt voor interne en externe partijen. Daarnaast stuur je het bestuur in haar dagelijkse werkzaamheden en leid je alle vergaderingen.

Penningmeester
De penningmeester is verantwoordelijk voor het uitzoeken van de financiële haalbaarheid van projecten. Je brengt hiervoor onder andere de bouw- en exploitatiekosten van transformatieprojecten in kaart. Daarnaast is het jouw taak om de juiste huurprijzen te bepalen voor de kamers door middel van het uitvoeren van een marktonderzoek. Hierbij bewaak je in samenwerking met het bestuurslid vastgoed de betaalbaarheid en kwaliteit van de studentenwoningen. Naast het rekenen aan nieuwe projecten, ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van de reeds opgeleverde projecten. Niet onbelangrijk, is het tevens de taak van de penningmeester om de financiële continuïteit van de stichting te waarborgen. Hierbij behoren activiteiten zoals jaarrekeningen en begrotingen opstellen, sponsoring zoeken en het beheren van de liquide middelen ook tot jouw takenpakket.

Dus heb jij affiniteit met het transformeren van leegstaand vastgoed en wil je de kamernood onder studenten oplossen? Zou je graag een jaar praktijkervaring op willen doen en waardevolle contacten willen leggen? Dan is een bestuursjaar bij SHS Delft zeker iets voor jou!

Wil je nog meer weten? Mail ons (info@shsdelft.nl) of bel ons (0613451901)! De deadline om te solliciteren is vrijdag 24 november.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone