SHS Delft zoekt twee nieuwe bestuursleden!
Per februari 2024 zijn we op zoek naar twee nieuwe bestuursleden die de functies secretaris/voorzitter en bestuurslid vastgoed zullen bekleden. Wil je je aanmelden als kandidaat? Stuur dan voor 26 november 2023 je CV en motivatiebrief naar info@shsdelft.nl
Aan de slag!
Ben jij opzoek naar een nieuwe uitdaging? Wil jij een professioneel netwerk opbouwen? Nieuwe innovatieve woonconcepten bedenken en duurzaam transformeren? Werken in een ambitieus team?
Kies dan voor een bestuursjaar bij SHS Delft!
Bij SHS Delft kun je in tegenstelling tot je studie unieke ervaringen opdoen in de praktijk van de vastgoedwereld.
Eén heel jaar lang ben jij verantwoordelijk voor je eigen bedrijf in een hecht team van studenten. Naast het runnen van de organisatie is er ook ruimte voor gezelligheid. Zo gaat elk nieuw bestuur op bestuursweekend, vinden er verschillende bestuursuitjes plaats en doen we ook veel leuke dingen samen na kantoortijden.
Een bestuursjaar bij SHS Delft is heel veelzijdig: er komt van alles op je pad!
Bovendien leer je ontzettend veel mensen kennen, denk aan architectenbureaus, investeerders, onze burgemeester en meer! Ook bouw je aan je professionaliteit en krijg je de mogelijkheid om je eigen doelen te stellen en je persoonlijk verder te ontwikkelen door middel van interessante trainingen van inspirerende professionals en de persoonlijke coach van het bestuur.
SHS Delft wordt gerund door een fulltime bestuur waarin in totaal vijf studenten van de TU Delft plaatsnemen. Een bestuursjaar kent een periode van 12 maanden waarbij de volgende functies bekleed worden door de bestuursleden; een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en een bestuurslid vastgoed. Gezamenlijk houden zij zich bezig met alle interne én externe bedrijfsprocessen.
Alle bestuursleden krijgen daarnaast een ruime bestuursvergoeding voor hun werkzaamheden bij SHS Delft. Deze vergoeding wordt maandelijks uitgekeerd.
Functies
Het bestuur wisselt twee keer per jaar, in september en februari, om de continuïteit van de organisatie te bewaken en om ervoor te zorgen dat er geen kennis verloren gaat. Hierbij schuift de secretaris na een half jaar door naar de functie voorzitter en wordt er dus elk half jaar naar een nieuwe secretaris gezocht. De funcite vastgoed/acquisitie komt ook elk halfjaar vrij. In september komt daarnaast ook de functie penningmeester vrij.
Voorzitter
Na een half jaar secretaris te zijn geweest, treed je aan als voorzitter. De voorzitter is vooral actief op organisatorisch vlak en is dan ook verantwoordelijk voor de lange termijn planning. Je bent aanwezig bij belangrijke vergaderingen met verschillende partijen, vaak samen met de secretaris. Je legt veel contacten en je bent het gezicht van de stichting. Als voorzitter bezoek je vaak congressen en geef je presentaties. Daarnaast ben je ook de schakel tussen je bestuursgenoten en zorg je ervoor dat alles tussen de andere bestuursleden goed verloopt.
Secretaris
Als secretaris ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van de stichting en het uitdragen van de booschap van SHS Delft. Je beheert dan ook alle social media, de info mail en doet alle bijbehorende promotie. De secretaris is daarnaast bezig met veel korte termijn zaken en is vaak samen met de voorzitter aanwezig bij gesprekken met externe partijen. Als secretaris ontwikkel je in een half jaar een uitgebreid inzicht in de gang van zaken, waardoor je daarna geschikt als voorzitter kunt aantreden.
Penningmeester
De penningmeester gaat natuurlijk over de financiële zaken van de stichting. Één van de hoofdtaken die je als penningmeester hebt, is het bijhouden van de boekhouding om zo de continuïteit van de stichting te waarborgen. Daarnaast ben je ook veel bezig met acquisitie van nieuwe projecten en het opstellen van businesscases hiervoor. Ook behartig je de belangen van de studenten in de vorm van onderhandelingen over de huurprijzen of de servicekosten en controleer je de kwaliteit van de exploitatie.
Bestuurslid vastgoed/acquisitie
Als bestuurslid acquisitie ben je steeds op zoek naar nieuwe projecten. Na een halfjaar bestuurslid acquisitie te zijn geweest, schuif je door naar bestuurslid vastgoed. Het bestuurslid vastgoed houdt zich voornamelijk bezig met het huidige project. Beiden functies zijn bezig met het maken van de ontwerpen en je stelt samen met penningmeester de businesscase op. Zo ontwerp je de plattegronden en maak je de bouwplanning. Ook ben je tijdens de bouw verantwoordelijk voor de planning en het aansturen van de werkzaamheden. Voor bestuurslid/acquisitie vastgoed zijn duurzaamheid en innovatie belangrijke aspecten.